دستگاه های کفشوی و پولیشر، با قدرت زیاد، مانور و راندمان کاری خوب برای سطوح بزرگ و کوچک ساخته شده اند که با حمل آسان و راحت، مناسب مناطقی از جمله خطوط تولید، ماشین آلات، قفسه ها و غیره هستند و بعلت دسته انعطاف پذیر (متحرک) به راحتی وارد مکانهای غیر قابل دسترس میشود. این دستگاه ها دارای کارایی بالا برای صیقل زدن و پولیش همه سطوح مانند کف ساختمان ها (سنگ، موزائیک، کاشی، سرامیک، پارکت و کفپوش) ، کارخانجات و کارگاه های تولیدی، مساجد، ادارات، هتل ها، بانک ها، مدارس و دانشگاه ها، رستوران ها، شرکت های خدماتی و آشپزخانه های صنعتی می باشند.

کاربرد های مختلف پولیشر

راه‌ های زیادی برای حفظ کفپوش های مختلف صنعتی و ساختمانی وجود دارد (مانند کفسابی) که برخی کارها جنبه حفاظتی و برخی دیگر جنبه ترمیمی دارند. پولیشر از جمله دستگاه هایی است که جهت ترمیم و هدف خاصی بر روی سطوح مختلف صورت می‌گیرند. دستگاه پولیشر دستگاهی است که به وسیله یک پد پولیش و یا یک برس روی زمین را پولیش می زند. از این دستگاه برای نظافت و برق انداختن سطوح سنگی و یا سرامیک استفاده می شود و به دلیل اینکه دستگاه های پولیشر دارای مکنده نمی باشند نمی توان به وسیله آنها زمین را خشک کرد و باید در استفاده از مواد پولیش دقت کرد که فقط به میزانی از مواد استفاده شود که با پد پولیش دستگاه خشک گردند، در غیر این صورت زمین و یا سطح مورد نظر نظافت با پولیشر خیس باقی می ماند و یا اینکه نیاز به یک جاروی آب و خاک به جهت جمع آوری مواد باقی مانده از روی زمین می باشد.

و آلودگی‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با برداشتن یک لایه نازک، خط و خش‌ها را پر کرده و آنها را از بین می‌برند. اکثر پولیشر ها به همراه واکس استفاده می شوند تا هم جلا دهنده باشند و هم باعث درخشندگی سطوح شوند. تقسیم بندی اصلی پولیشر ها بر اساس قدرت سایندگی آنها انجام میگیرد و هرچقدر این قدرت بالاتر باشد، پولیش زبرتر و خشن‌تر بوده و بلعکس، اگر پولیشر بدون هیچ گونه مواد ساینده به شما معرفی گردد باید نام آن را واکس بگذارید چراکه نام پولیش به منظور عمل سایش بر سطح قرار داده شده است.

پولیشر با برس زبر:  این پولیش دارای خاصیت سایندگی فوق العاده بالا میباشد، با استفاده از این پولیشر خراش های عمیق به راحتی از بین میروند (خراش هایی که هنوز به سطح زیرین نرسیده باشند) و البته سطح پولیش شده به دلیل زبری بالای پولیش کاملا مات خواهد شد و نیاز است پس از استفاده از این پولیشر، باید با یک پولیشر نرم تر نیز عمل پولیش انجام شود تا باعث شفافیت و درخشندگی شود. پس توجه داشته باشید که پولیشر زبر به تنهایی قابل استفاده نمیباشد و مکمل آن پولیشر نرم میباشد. مصرف مکرر و بیش از حد پولیشر زبر (خشن) میتواند باعث ناپایدار کردن و نهایتا از بین بردن سطوح شود.

پولیشر با برس نرم:  این پولیش نیز دارای خاصیت سایندگی بسیار ظریفی میباشد به طوری که سطح را کاملا براق و صاف نموده و کلیه خطوط و خراش های سطحی را از بین می‌برد، از این پولیش میتوان به صورت موضعی در سطوح مختلف استفاده نمود. همچنین از دستگاه پولیش جهت تمیز کردن لکه های محیطی مانند قیر، شیره درختان و… که به راحتی از روی سطوح پاک نمی شوند، استفاده میشود.