تردد همه روزه تعداد بالای ماشین ها می تواند از عوامل مهم در آسیب رسیدن به سطوح کف این محیط ها باشد. رد لاستیک خودروها و یا چکه کردن روغن از اتومبیل ها از جمله عوامل ایجاد آلودگی در محیط پارگینگ ها می باشد. از این رو نگهداری از پارکینگ ها به دلیل افزایش دوام و کارایی و همچنین حفظ ظاهر مناسب، بسیار ضروری می باشد. اما چگونه می توان در موقع مناسب و بهترین شیوه به نظافت پارگینگ پرداخت؟ در ادامه به بررسی نکاتی در این باره پرداخته می شود.

لزوم نظافت پارگینگ ها

نظافت و مراقبت از پارگینگ ها دلایل متفاوتی دارد، از جمله:

  • یک پارگینگ تمیز باعث ایجاد دید و ذهنیت مثبت در افراد حاظر در محیط می گردد.
  • نظافت مستمر پارکینگ ها می تواند باعث افزایش طور عمر این سطوح کف گردد، به خصوص در صورتی که سطوح دارای خلل و فرج باشند.
  • نظافت پارکینگ می تواند باعث کاهش آلودگی آبراه های محلی گردد.
  • این امر مانع از وقوع فرسایش سطح می باشد.
  • یک پارگینگ تمیز از تکثیر و هجوم حشرات و حیوانات موذی به داخل محیط جلوگیری می نماید.

 مزایای نظافت مستمر پارگینگ ها چیست؟

برخی از این موارد عبارت اند از:

  • از میان برداشته شدن آلودگی ها و گرد و غبار ها
  • آشکار شده حفره ها و شکاف های موجود روی سطح و در نتیجه مشخص گشتن نیاز به انجام تعمیرات احتمالی
  • از میان برداشته شدن روغن و لکه های چربی از روی سطوح و جلوگیری از آسیب به این مناطق
  • کاهش نیاز به تعویض و یا تعمیر سطوح به علت مراقبت مستمر از سطوح و در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها در بلند مدت

نکاتی در نظافت پارکینگ ها

تفاوتی ندارد که جنس سطح آسفالت، بتن و یا آجر باشد، با به کارگیری دستگاه های نظافت تخصصی همواره می توان این سطوح را به شکل مناسب و بهینه ای نظافت کرده و حتی سرسخت ترین لکه ها را از میان برداشت. تنها نکته آگاهی از چگونگی انجام این عملیات و انتخاب دستگاه نظافتی مناسب با نیاز می باشد.

برخی از دستگاه های نظافت صنعتی در نظافت پارگینگ ها

دستگاه های نظافت صنعتی امروزه تنوع و گستردگی بسیاری پیدا کرده اند و از این رو تقریبا برای هرنوع آلودگی می توان دستگاه مناسبی برای از میان برداشتن هرچه مؤثرتر این آلودگی ها یافت. برخی از این دستگاه ها که در نظافت پارگینگ ها می توانند بسیار کاربردی باشند عبارت اند از:

 دستگاه واترجت صنعتی

برخی لکه ها به قدری تثبیت شده و قدیمی می باشند که به سادگی از میان برداشته نمی شوند. در صورتی که  این لکه ها روغنی و چرب بوده در محیط پارگینگ ها می توانند موجب لغزندگی و حادثه آفرینی گردند. به کمک دستگاه واترجت صنعتی می توان این لکه ها را به شیوه ای مؤثر از میان برداشت. انتخاب دستگاه با دبی و فشار مناسب و متناسب با نوع لکه از جمله نکات مهم می باشد. دستگاه واترجت همچنین قابلیت اتصال به نازل های گوناگون را دارا می باشد و متناسب با نیاز می توان از می توان از نازل های تخت، دوار و سوزنی و یا نازل کف شوی استفاده نمود.

دستگاه اسکرابر

شست و شوی مستمر پارگینگ ها می تواند به دلیل وسعت زیاد و تردد مداوم خودروها به امری دشوار تبدیل گردد، از طرف دیگر نظافت این قبیل محیط ها نباید یه گونه باشد که موجب بروز حادثه گردد. دستگاه کفشوی صنعتی از جمله دستگاه های مناسب برای انجام عملیات شست و شو می باشد و به دلیل امکان خشک کردن سطوح همزمان با انجام عملیات شست و شو از ایجاد سطحی لغزنده جلوگیری می نماید.

دستگاه سوییپر

در صورتی که پارکینگ در محیط های باز قرار گرفته باشد انجام عملیات نظافت و گردروبی به کمک دستگاه جاروب شهری می تواند مناسب ترین انتخاب باشد. این دستگاه امکان جمع آوری زباله های خشک بدون استفاده از آب به گردروبی محیط می پردازد.