جلا و درخشندگی کفپوش ها در بدو ورود نظر هر بیننده ای را به خود جلب نموده و با انعکاس نور محیطی، موجب افزایش قابل ملاحظه جلوه های بصری محیط می گردد. این در حالی است که ماندگاری آلاینده ها و عدم شستشو و نظافت به موقع کفپوش ها ، موجب نفوذ آلودگی به منافذ و سطوح زیرین سنگ ها شده ، و همین ماندگاری آلاینده ها در خلل و فرج سنگ ها و کفپوش ها مانع از درخشندگی این سطوح می شود. علاوه بر این خط و خش ایجاد شده بر روی سطوح کف، از دیگر عواملی می باشد که درخشندگی سنگ ها را مختل می نماید. بهترین راهکار برای از بین بردن، خط و خش ایجاد شده بر روی سطوح و همچنین حذف آلاینده های انباشته در منافذ و خلل و فرج این سطوح، پولیش کفپوش ها می باشد.

پولیش سطوح کف

یکی از مراحل ارائه شده  در خدمات کفسابی، پولیش سطوح کف می باشد. پولیش سطوح کف پس از شستشوی کامل و موثر سطوح انجام می گیرد. به منظور پولیش سطوح کف و صیقل دادن کفپوش ها از دستگاه پولیشر استفاده می شود. عملیات پولیش  و اسکرابر کفپوش ها با استفاده از پد های مخصوص انجام می گیرد. پد ها نقش کاغذ سمباده را داشته و چرخش پر سرعت آنها،‌ موجب حذف لایه نازکی از سطح می گردد. در نتیجه خط و خش ایجاد شده بر روی سطوح کف کاملا یکنواخت می گردد. از جمله متداول ترین پد های که برای پولیش استفاده می شود،  می توان به پد های الماس اشاره نمود که بر اساس سختی سطوح با درجات زبری متنوعی طراحی و تولید می شوند.

مزایای استفاده از پولیشر برای پولیش سطوح

از جمله مهم ترین مزایای استفاده از پولیشر، حذف خط و خش از روی کفپوش ها می باشد. از آنجایی که وجود خط و خش بر روی سطوح موجب انباشته شدن آلاینده ها در این بخش ها می گردد، حذف آنها تا حدود زیادی مانع از انباشته شدن آلاینده ها در این بخش ها شده و در نتیجه ضریب آلودگی سطوح به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. علاوه بر این سرعت نظافت  و شستشوی سطوح صیقل داده شده بسیار بالاتر از سطح معمولی بوده و از این رو در صورت آلودگی اتفاقی آنها،‌ عملیات شستشو و نظافت در زمان کوتاه تری انجام می گیرد.

 

پولیش کفپوش ها

استفاده از سنگ ها، سرامیک، پارکت و بتن، به منظور پوشش سطوح کف امری متداول می باشد. اگر چه این کفپوش ها از مقاومت بالایی برخوردار می باشند، اما عدم رسیدگی مناسب، موجب استهلاک و آسیب آنها شده ودر نتیجه هزینه های گزاف تعمیر و یا تعویض کفپوش ها را در پی دارد. از این رو نگهداری و رسیدگی منظم و با برنامه به سطوح کف ضمن افزایش عمر مفید کفپوش ها و کاهش در هزینه ها، می تواند جلوه های بصری محیط را نیز افزایش دهد. پولیش سطوح یکی از اقدامات موثر برای نگهداری از کفپوش ها می باشد.

پولیش سطوح بتنی

پولیش سطوح بتنی موجب صیقلی شدن و در نتیجه درخشش این کفپوش ها می گردد. پولیش سطوح بتنی به دو شیوه خشک و مرطوب انجام می شود. البته استفاده از شیوه مرطوب بسیار متداول تر می باشد. چرا که امکان استفاده از مواد شوینده به همراه پد الماس به منظور افزایش میزان جلادهی و درخشندگی سطوح مقدور می باشد. عملیات پولیش سطوح با استفاده از پد هایی با درجات زبری متنوع انجام می گیرد. در این حالت عملیات جلادهی با زبر ترین پد آغاز شده و در نهایت با نرم ترین پد پایان می یابد.

پولیش سنگ

سطوح سنگی اغلب شامل سطوح مرمری، گرانیتی و سطوح تراورتن می باشد. این سطوح نیز از جمله سطوح سخت بوده و عملیات جلادهی آنها همانند پولیش سطوح بتنی می باشد. در روش جلادهی سطوح سنگی از دیسک ها و پد ها با اینچ های متفاوت استفاده می شود.

پولیش پارکت

پارکت و به طور کلی کفپوش های چوبی از جمله سطوح نرم می باشند، در نتیجه عملیات جلادهی آنها توسط پد های نرم تر صورت می گیرد ضمن اینکه، به منظور ممانعت از آسیب به این سطوح عملیات پولیش سطوح چوبی اغلب به صورت خشک انجام می شود.

شرکت فراپاک سازان آوا توانایی ارائه کلیه خدمات نظافتی، ساب سنگ و پولیش را دارد و شما می توانید برای مشاوره درباره ی تعمیر، بازگردانی و نگهداری سنگ خود، با شرکت فراپاک سازان آوا تماس بگیرید.