دستگاه واترجت صنعتی را می توان به چندین روش متفاوت طبقه بندی کرد: برقی و احتراقی، خانگی و تجاری. از این دستگاه به طور گسترده در خدمات نظافتی و صنعتی استفاده می گردد. اما نوع دیگری از دسته بندی نیز وجود دارد، که بر این اساس کارواش صنعتی بر اساس دمای آب خروجی به دو دسته ی واترجت آب سرد و آب گرم دسته بندی می شوند. البته هر دو این دستگاه ها جوانب مثبت و منفی خود را دارند و دانستن اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام می تواند به تصمیم گیری بهتر در انتخاب بینجامد.

حال به بررسی نقاط مثبت و منفی هریک می پردازیم:

مزایای واترجت صنعتی آب سرد

دلایل زیادی مبنی بر محبوبیت بیشتر واتر جت آب سرد در مقایسه با واترجت آب گرم وجود دارد، که از جمله مهم ترین این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• ارزان تر بودن
• ساده تر بودن در به کارگیری
• پرکاربرد تر بودن و مناسب برای شست و شوی اکثر سطوح
• آسان تر بودن در جابه جایی و حمل به علت برخورداری از ابعاد کوچکتر
• هزینه ی کمتر در تعمیر و نگه داری

برخی معایب واترجت آب سرد

واترجت آب سرد با استفاده از جریان آبی که توسط یک پمپ فشار قوی به فشار بسیار بالایی رسیده، و به سطح مورد نظر برخورد می نماید، به تمیز کردن آلودگی ها می پردازد. این نیرو معمولاً برای از میان برداشتن آلودگی ها کافی می باشد. اما وقتی با لکه های روغنی و چرب که روی سطوح سخت، مانند کفپوش گاراژ ها، کف پیاده روها و معابر، کارخانه ها و محیط های صنعتی، تجهیزات و قطعات گریسی تولید شده در صنایع، روبه رو هستیم تنها با تکیه بر فشار بالای آب نمی توانیم به برطرف کردن این آلودگی ها بپردازیم. البته مواد شوینده می توانند به عملکرد دستگاه واترجت کمک نمایند، اما در چنین مواقعی معمولا واترجت آب سرد از کارایی کمتری در مقایسه با همتای خود یعنی واترجت آب گرم برخوردار است.

مزایای واترجت آب گرم

برای توصیف بهتر مزایای بهره مندی از یک واتر جت آب گرم بهتر است به شستن ظروف چرب اشاره نمود، برای رسیدن به بهترین نتیجه، بهترین اقدام استفاده از آب گرم به همراه مقداری ماده ی شوینده است. این دقیقا همان نکته ی مثبتی است که در مورد یک واترجت آب گرم نیز می توان به آن اشاره کرد.

اما چرا آب در کارواش فشارقوی آب گرم خاصیت از بین برندگی چربی ها را دارد؟

برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا به نحوه ی تولید بخار اشاره کرد. برای تبدیل شدن آب به بخار لازم است تا به آن حرارت داده شود تا پیوندهای بین مولکولی آب شکسته شود و بخار تولید گردد. در مورد روغن و چربی نیز همین گونه است. دمای بالا باعث شکسته شدن پیوندهای بین مولکولی شده و چربی ها آسان تر از سطح جدا می شوند. بنابراین در واترجت آب گرم علاوه بر بهره مندی از فشار بالای آب از گرمای آب نیز می توان بهره گرفت.

برخی دیگر از مزایای به کارگیری دستگاه واترجت آب گرم

• سطح شسته شده سریع تر خشک می گردد.
• سرعت عملیات شست و شو افزایش می یابد و زمان انجام عملیات تا 35 درصد کاهش می یابد.
• گرما باعث می شود سرعت انجام فرآیند های شیمیایی افزایش یابد، در نتیجه عملیات شست وشو با بازدهی بیشتری انجام می گردد.
• میزان مصرف مواد شوینده کاهش می یابد و یا می تواند به کلی حذف شود، و این به معنی کاهش هزینه ها خواهد بود.

دیگر محیط هایی که در آنها می توان از کارواش آب گرم استفاده کرد

علاوه بر موارد ذکر شده در بخش های قبل  و امکان بهره مندی از دستگاه در نظافت صنعتی، از واترجت آب گرم به منظور ضدعفونی کردن سطوح نیز می توان استفاده نمود. از این رو می توان از این دستگاه در بعضی بخش های بیمارستانی و درمانی، کارخانه های تولید مواد و محصولات غذایی و یا حتی دامداری ها نیز استفاده نمود.